Математика. Критерії оцінювання.
Математика
Усні відповіді учнів оцінюються за такими вимогами:
|
Рівень навчальних досягнень учня (учениці) |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
|||
|
|
1 |
Учень (учениця) розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (поняття, дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі); виконує найпростіші математичні операції за допомоги вчителя |
|||
|
І рівень – початковий |
2 |
Учень (учениця) розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули); виконує найпростіші математичні операції на рівні копіювання зразка виконання |
|||
|
|
3 |
Учень (учениця) розрізняє об’єкти вивчення (математичні операції, моделі задач); виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення вчителем |
|||
|
|
4 |
Учень (учениця) частково відтворює засвоєну навчальну інформацію, наводить приклади за аналогією або за підказкою вчителя; розуміє математичну термінологію; розв’язує однотипні математичні операції за наданим зразком |
|||
|
ІІ рівень – середній |
5 |
Учень (учениця) відтворює засвоєну навчальну інформацію за допомоги вчителя (називає суттєві ознаки математичних об’єктів); частково використовує математичну термінологію; виконує математичні операції, але не вміє пояснити свої дії |
|||
|
|
6 |
Учень (учениця) відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності (за допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх прикладами); частково коментує способи виконання математичних операцій |
|||
|
|
7 |
Учень (учениця) називає суттєві ознаки математичних понять; формулює прості висновки; застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом; частково пояснює свої дії |
|||
|
ІІІ рівень – достатній |
8 |
Учень (учениця) розкриває сутність математичних понять, наводить окремі приклади на підтвердження їх розуміння; самостійно виконує математичні операції; детально пояснює свої дії; виправляє помилки, на які вказує вчитель |
|||
|
|
9 |
Учень (учениця) усвідомлено відтворює навчальний зміст (встановлює залежності, ілюструє відповіді прикладами з реального життя); виконує завдання, які потребують значної самостійності; знаходить і виправляє власні помилки; застосовує елементи пошукової діяльності |
|||
|
|
10 |
Учень (учениця) вільно володіє програмовим матеріалом, встановлює міжпонятійні зв’язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання іншого шляху виконання завдання; аналізує та обґрунтовує способи виконання математичних операцій; володіє навичками самоконтролю |
|||
|
ІV рівень – високий |
11 |
Учень (учениця) демонструє гнучкі знання; описує варіативні ситуації, в яких можна застосовувати певне знання чи вміння; будує алгоритми виконання математичних завдань; об’єктивно оцінює свою роботу |
|||
|
Учень (учениця) виявляє системність знань і способів математичної діяльності, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях; демонструє нестандартний підхід до розв’язування навчальних і практично зорієнтованих задач
|
|
||||
Письмові роботи оцінюються за такими вимогами:
Рівень навчальних досягнень учня (учениці) |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
І рівень – |
1 |
Робота виконувалась, але допущено 9 і більше грубих помилок |
початко |
2 |
Правильно виконано менше 1/3 роботи або в роботі допущено 8 грубих помилок |
вий |
3 |
Правильно виконано 1/3 роботи або в роботі допущено 7 грубих помилок |
|
4 |
Правильно виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6 грубих помилок |
ІІ рівень – середній |
5 |
Правильно виконано половину роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 5 грубих помилок |
|
6 |
Правильно виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 4 грубі помилки |
ІІІ рівень – достатній |
7 |
Правильно виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 3 грубі помилки |
ІІІ рівень – достатній |
8 |
Правильно виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 2 грубі помилки |
|
9 |
Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу помилку |
|
10 |
Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 негрубу помилку |
ІV рівень – високий |
11 |
Робота виконана правильно в повному обсязі окрім завдання підвищеної складності або творчого |
|
12 |
Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого |