A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Задністрянський ліцей
Бурштинської міської ради Івано-Франківської області

Положення про методичне об'єднання

 

 

 СХВАЛЕНО                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                

 Рішення педагогічної ради № 1                        Наказ від 28 лютого 2019 р. № 23-г

                                                                       

 від  28 лютого 2019 року                                    Директор школи         Н.М.Белей

 

 

                          ПОЛОЖЕННЯ

                про  предметні методичні комісії (об'єднання)    

             педагогічних працівників

         закладу загальної середньої освіти

 

1. Загальні положення

  1. Методичні  об'єд­нання (далі МО) вчителів-предметників школи  — це структурний підрозділ науково-методичної служби школи.
  2. МО створюється за наяв­ності не менше трьох учителів, які викладають один навчальний предмет. Можливе створення  предметних МО гумані­тарного, суспільно-гуманітарного, математично-природни­чого, технологічного, ху­дожньо-естетичного, фізкультур­но-оздоровчого напрямів.
  3. Керівництво роботою МО здійснює голова, який призна­чається наказом по ЗЗСО, а за його відсутності — секретар МО.

1.4  МО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи  методичного об'єднан­ня узагальнюються у вигляді звітів.

1.5. Засідання МО проводяться 4-5 разів упродовж навчального року:

•   Організаційне засідання, ви­вчення нормативної бази. (Ве­ресень)

Методична тема, вивчення ме­тодичних рекомендацій усіх рівнів. (Жовтень)

  • Методична тема, аналіз участі в І і II етапах предметних олімпіад, звіти про курсову перепідготовку, за календарний рік. (Грудень)
  • Творчі звіти вчителів, які ате­стуються. (Лютий)

1.6.  Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР, який контролює окремий предмет або цикл предметів.

  1. Уся діяльність МО здійсню­ється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспек­тиву згідно з програмою розвитку школи та цим Положенням і пе­редбачає багатопланову та різно­манітну за змістом і формами ро­боту з метою забезпечення безпе­рервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науко­во-методичної проблеми ЗЗСО.
  2. Зміст роботи МО має пе­реважно інформаційно-консуль­тативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

1.9.  У своїй роботі методичні  об'єднання підзвітні  педагогічній раді школи.

2. Діяльність  методичного об'єднання спрямовується на виконання таких завдань:

  1. Вдосконалення науково-тео­ретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів мето­дичного об'єднання з метою на­дання якісної базової і повної за­гальної середньої освіти.
  2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, пси­хологічного забезпечення вчителів.

1

  1. Вивчення, впровадження пер­спективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

2.4.  Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю учасників освітнього процесу.

  1. Забезпечення засвоєння і впро­вадження найбільш ефективних технологій, методик і технік нав­чання та виховання здобувачів освіти.
  2. Конкретне відбиття загально-дидактичних, загальнопедагогічних, психологічних положень сто­совно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.

3. Зміст та основні напрями діяльності МО

  1. Проведення проблемного ана­лізу результатів освітнього процесу.
  2. Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов'яз­кових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпе­чення, корегування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3.3.  Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять педагоги до навчальних
програм і які забезпечують засвоєння здобувачами освіти вимог Державних освітніх стандартів.

  1. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації пе­дагогів.
  2. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення за­своєння здобувачами освіти навчального ма­теріалу відповідно до Державних освітніх стандартів.
  3. Прийняття рішень про підго­товку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, ор­ганізація їхньої розробки та за­своєння.
  4. Розробка методичних реко­мендації для учасників освітнього процесу щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.
  5. Організація роботи диферен­ційованих методичних семінарів для різних груп учителів.
    1.   Діяльність методичного  об'єднання:
  • розробка та експертиза кон­цепції нових навчальних курсів як обов'язкових, так і додат­кових, відповідних навчальних програм, освітніх техно­логій і методик;
  • інтеграція нових навчальних програм у цілісну освітню програму ЗЗСО;
  • обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на МО;
  • аналіз ходу та результатів інно­ваційної діяльності;
  • прогнозування необхідного науково-методичного забезпе­чення навчальної роботи за профілем;
  • проведення проблемного ана­лізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює МО;
  • організація та корекція стра­тегічних документів ЗЗСО в межах своєї компетенції;
  • керівництво дослідницькою роботою учнів;
  • подання пропозицій з поліп­шення науково-методичної ро­боти в ЗЗСО;
  • організація різних творчих кон­курсів, інтелектуальних мара­фонів;
  • організація роботи зі створен­ня та збагачення банків даних про перспективні нововведен­ня та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;
  • встановлення і розвиток твор­чих зв'язків і контактів з ана­логічними підрозділами інших ЗЗСО, ВНЗ і науково-дослідни­цьких інститутів, дослідника­ми в інтересах вдосконалення своєї роботи;
  • розробка методичного інстру­ментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.

 

 

 

2

3.10. Методичне  об'єднання має право:

  • подавати пропозиції щодо по­ліпшення освітнього  проце­су в школі;
  • звертатись за консультаціями з проблем навчання та на­вчальної діяльності здобувачів освіти до за­ступника директора школи  НВР;
  • ставити питання про заохочен­ня своїх членів за успіхи в ро­боті, активну участь в інно­ваційній діяльності;
  • готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;
  • ставити питання про публіка­цію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;
  • рекомендувати своїм учасни­кам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                              рішенням педагогічної ради № 1 закладу загальної середньої освіти

                                                                         від  28 лютого 2019 року

 

Положення про керівника  методичного  об’єднання

 

  1. Керівники  методич­них об'єд­нань, далі МО, обираються з числа найбільш досвідчених, ав­торитетних, творчо працюючих учителів членами предметної комісії і затверджуються наказом керівника ЗЗСО.
  2. Керівник  методич­ного об'єднання:
  1. чітко і конкретно визначає зміст роботи МО відповідно до цілей і завдань методичної роботи закладу, визначених програмою його розвитку, науково-методич­ною проблемою, нормативною базою викладання предметів, ме­тодичними рекомендаціями всіх рівнів;
  2. визначає пріоритетні напрями роботи, завдання МО, функ­ціональні обов'язки його членів; організовує практичну реалізацію змісту, напрямів і завдань МО;
  3. складає план роботи  методичного об'єднання на навчальний рік на аналітико-діагностичній основі;
  4. активізує і систематизує робо­ту МО, організовує науко­во-дослідницьку, експеримен­тальну, інноваційну роботу вчи­телів;
  5. відповідає за ведення належ­ної ділової документації МО;
  6. готує і проводить загальні засі­дання МО (4-5 разів на рік);
  7. проводить щомісяця інфор­маційно-оперативні наради з чле­нами МО, присвячені різним аспектам його діяльності;
  8. організовує взаємовідвідування уроків учителів, відвідує уроки;
  9. організовує методичні вистав­ки, видавничу діяльність членів МО, участь учителів ЗЗСО в районному  ярмарку педагогічних ідей, професій­них конкурсах «Учитель року», «Класний керівник року,  тощо;
  10.   забезпечує готовність  команд ЗЗСО до участі в олімпіа­дах, конкурсах, учнівських кон­ференціях різних рівнів; прове­дення І етапу Всеукраїнської предметної олімпіади;
  11.   збирає, аналізує і надає за­ступнику директора інформацію про результати проведених моніторингових контрольних робіт;
  12.   керує організацією проведен­ня предметної  тижня, тижня методичної майстерності;.
  13.   бере участь у вивченні стану викладання предмета, перевірках виконання навчальних програм, ведення учнівських зошитів, підготовці і проведенні педа­гогічних рад, нарад при директо­рові, педагогічних консиліумах;
  14.   контролює проведення позакласної роботи з предмета (фа­культативи, спецкурси, гуртки);
  15. проводить діагностику вчи­телів, здійснює її аналіз з метою корекції роботи МО;
  16. за результатами роботи за рік подає аналітичний звіт заступни­ку директора закладу з НВР та визначає мету, завдання і зміст ді­яльності МО на наступний рік;

Перелік документації методичного об'єднання

  1. Наказ про створення  методичного об'єднан­ня або витяг з протоколу рішен­ня педради.
  2. Наказ про призначення керів­ника МО.
  3. Положення про методичне об'єднання, затверджене педагогічною  радою школи.
  4. Атестаційний лист керівника МО.
  5. Атестаційні листи навчальних кабінетів, за завідування якими здійснюється оплата.
  6. План роботи МО на на­вчальний рік.
  7. План-сітка роботи МО на місяць, семестр.
  8. Банк даних про вчителів: кіль­кісний і якісний склад МО (вік, освіта, спеціальність за ди­пломом, посада, педагогічний стаж роботи, рік атестації, вста­новлена кваліфікаційна кате­горія, педагогічне звання, дата проходження останньої курсової підготовки, нагороди, домашня адреса, телефон, методична проб­лема, над якою працює вчитель, фахова проблема).
  9. Графік проведення методич­них заходів  МО на рік.
  10. Перспективний план атестації вчителів.
  11. Графік проведення атестації на навчальний рік.
  12. Перспективний план курсової підготовки вчителів.
  13. Графік підвищення кваліфіка­ції на поточний навчальний рік, звіту про курсову підготовку.
  14. Графік проведення контроль­них робіт і тематичного оціню­вання учнів.
  15. Графік моніторингових контрольних робіт.
  16. Перспективний план вивчен­ня стану викладання предметів на 5 років.
  17. Графік вивчення стану викла­дання предметів у поточному на­вчальному році.
  18. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів вчи­телями.
  19. Адреси перспективного педа­гогічного досвіду.
  20. Зведена діагностична карта вчителів (відомості про профе­сійні потреби і здобутки).
  21. План проведення і матеріали предметного тижня.
  22. Примірники навчальних про­грам, їх навчально-методичне за­безпечення.
  23. Програми факультативних курсів, спецкурсів, курсів за ви­бором учнів.
  24. План роботи з молодими і но­вими вчителями.
  25. Матеріали внутрішньошкільного аналітичного контролю: ін­формаційні, аналітичні довідки, результати моніторингових дослі­джень рівня навченості учнів з предметів, діаграми результа­тивності участі учнів в предмет­них олімпіадах, інтелектуальних конкурсах, змаганнях.
  26. Протоколи засідань МО.
  27. Нормативні документи щодо викладання предметів.
  28. Методичні рекомендації всіх рівнів.
  29. Рекомендації МО, окремих учителів.
  30. Картотека перспективного пе­дагогічного досвіду членів МО.
  31. Друковані роботи членів МО.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора