A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Задністрянський ліцей
Бурштинської міської ради Івано-Франківської області

Про початок навчального року

Дата: 23.06.2020 19:32
Кількість переглядів: 168

Мандзій: новий навчальний рік розпочнеться з 1 вересня

До кінця червня Міністерство освіти спільно з Міністерством охорони здоров'я розроблять додаткові протоколи, що визначатимуть заходи безпеки у закладах освіти до повернення дітей з 1 вересня.

Про це в інтерв'ю РБК Україна сказала в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій, відповідаючи на запитання щодо повернення учнів до шкіл 1 вересня.

За словами Мандзій, адаптивний карантин в Україні продовжено до 31 липня.

«Безперечно, я за те, щоб діти повернулись до школи. Але щоб умови навчання у школі були безпечними», - наголосила в.о. міністра освіти і науки.

Вона зазначила, що зараз Міносвіти готується до проведення ЗНО та вступної кампанії і основним завданням є збереження здоров’я учасників освітнього процесу.

«Я хочу трохи спростувати фейк. В коментарі одному з телеканалів я сказала про те, що навчання вже буде з використанням тих інструментів та технологій, які опанували вчителі. Але це не означає, що з 1 вересня ми перейдемо на дистанційне навчання. Живого спілкування ніхто не скасовував. В тому й суть школи», - сказала Любомира Мандзій.

Також вона висловила переконання, що діти повернуться до шкіл 1 вересня.

«До кінця червня спільно з МОЗ готуємо додаткові протоколи, які визначатимуть заходи безпеки у закладах освіти до повернення дітей з 1 вересня. Я впевнена, що новий навчальний рік для учнів шкіл розпочнеться з 1 вересня. Для студентів першого курсу з 17 вересня. Ми передбачили коригуюче навчання в наступному році, щоби кожен вчитель зрозумів, як опанували матеріал його учні», - підкреслила в.о. міністра освіти і науки.

МОН не планує переводити школи на дистанційне навчання

Навчальний рік 2020/21 розпочнеться 1 вересня, а формат роботи шкіл залежатиме виключно від епідеміологічної ситуації.

Про це заявила в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій.

За її словами, Міністерство освіти не переводитиме школи на обов’язкову дистанційну форму навчання.

«Рішення про те, чи безпечно буде учням повертатись за парти 1 вересня, прийматимуть Комісія ТЕБ і НС та Головний державний санітарний лікар на основі епідеміологічної ситуації й не раніше серпня, ближче до старту навчального року. Наразі МОН готується до нового навчального року. Зокрема, спільно з головним санлікарем ми готуємо вимоги для роботи шкіл в умовах пандемії – щодо правил дезінфекції, підготовки приміщень, перебування учнів у школі тощо», – зазначила Любомира Мандзій.

Окрім того, вона повідомила, що Міністерство освіти також систематизує досвід освітнього процесу з використанням дистанційних технологій під час карантину в березні-травні 2020 року і оновлює законодавство, щоб учням, вчителям і директорам було зрозуміло, як працювати під час карантину та в умовах пандемії.

Зокрема, це стосується Положення про дистанційну форму здобуття загальної середньої освіти, проект якого запропоновано для громадського обговорення. Документ має на меті врегулювати особливості дистанційного навчання саме в закладах загальної середньої освіти, зокрема на основі досвіду, отриманого під час дистанційного навчання на карантині наприкінці 2019/2020 навчального року.

«Положення про дистанційне навчання затверджено ще 2013 року. І вимушений перехід на дистанційний формат під час пандемії COVID-19 показав нам слабкі місця у шкільній освіті. Тому зараз ми працюємо над тим, щоб дистанційна освіта відповідала реальним потребам і можливостям учнів та педагогів. Це стосується організації освітнього процесу, розвитку вчителів і, найголовніше, технічних можливостей учнів та педагогів», – додала Любомира Мандзій.

Пропозиції до проекту Положення про дистанційну форму здобуття загальної середньої освіти можна подати до 21 липня 2020 року.

 коронавірус

 

Поширити

 

Освіта.ua
23.06.2020

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

 

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

 

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

 

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

 

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

 

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

 

І. Ящук: перший раз у дистанційний клас

Автор:Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

За вікнами вже середина літа, і все менше часу відділяє нас від початку нового навчального року, що за багатьма прогнозами цілком може бути дистанційним. У країні зберігається складна ситуація з поширенням коронавірусу, щодня з’являються нові невтішні дані, а подекуди карантинні заходи лише посилюються. Ми вже багато разів говорили про можливість дистанційної освіти загалом, однак є категорія учнів, яким буде важко за будь-яких, навіть найкращих, методик — це першокласники.

Березневий загальнонаціональний карантин для всіх був великою несподіванкою, однак це сталося вже ближче до завершення навчального року. Поки спостерігаються всі передумови вимушеної дистанційної освіти вже з 1-го вересня, і це кардинально змінює ситуацію. Починаючи з других класів, учні зустрінуться з однокласниками онлайн або в обмежених у часі чи кількості учасників очних заняттях. Порівняно з сучасними першокласниками, у них буде велика перевага: вони вже знають одне-одного, пам’ятають своїх педагогів, попри дійсно довгий час окремо, все ж, мають навички навчання у колективі та, одним словом, — пам’ятають, як бути школярами.

Інша справа — «першачки». На їхню долю в будь-якому разі випаде неабияке випробування: окрім початку, без перебільшення, нового етапу життя, пов’язаного з серйозним навчанням, перед ними постане завдання соціалізації. Новий ритм, розклад дня та збільшене навантаження, нові знайомства та розуміння субординації — все це насправді надзвичайно важко для кожної дитини в реальному класі. А як все це відбудеться у віртуальному?

Певні переваги матимуть першокласники, які відвідували садочок на час весняного карантину. Вони вже мають уявлення про спільне навчання, пройшли стресовий момент переходу на віддалену роботу і, принаймні, бачили заняття в онлайні, отримували завдання та за допомогою батьків відправляли результати своїх досягнень вихователям. Але ж є велика кількість дітей, які не відвідували дитсадок та не мають жодного уявлення про це. Крім того, під час загальнонаціонального карантину була одна, так би мовити, перевага: разом із дітьми вдома лишилося й багато батьків, які допомогли малечі справитися з такою радикальною переміною. У новому навчальному році більшості батьків уже не буде поруч.

У сучасному діловому світі є два терміни, що влучно ділять типи навичок співробітників на дві категорії: так звані «тверді навички» («Hard skills») та «гнучкі навички» («Soft skills»). До перших належать професійні технічні вміння співробітників, за якими визначається цінність того чи іншого спеціаліста. А от до «гнучких» — навички роботи у колективі, лідерські якості, що сприяють ефективності члена команди у професійній діяльності.

Якщо спроектувати цей поділ на школярів, то ефективне засвоєння шкільної програми та гарні оцінки — це відповідник «твердих навичок». Його можна напрацювати завдяки продуманій побудові дистанційної освіти, сумлінній роботі педагогів та відповідального ставлення батьків та, звісно ж, бажання самих учнів.

Однак з «гнучкими навичками» все набагато гірше. Жодна повністю дистанційна система освіти не зможе тренувати те, що має бути відпрацьоване у живому колективі під час очного спілкування. І якщо у більш старших класах діти вже мають бодай якісь навички чи уявлення про них, цьогорічні першокласники прийдуть до школи «стерильними» у цьому плані. І ця проблема не може бути проігнорована чи відкладена: наша система освіти до карантину мала багато інструментів для відпрацювання «гнучких навичок», що просто не можуть бути ефективно перенесені в онлайн. Але без них діти не зможуть повноцінно соціалізуватися, а в подальшому — ефективно інтегруватися у суспільство.

Отож, як бачимо, дистанційна система освіти у новітній українській школі в цілому можлива, але категорично не підходить для найменших учнів. До пандемії початкова школа успішно виконувала функцію первинної соціалізації дітей, що потребує тісного живого спілкування за участю педагогів та учнів разом. Тому вважаю, що єдиним можливим виходом зі ситуації із запровадженням дистанційного навчання може бути комбінована форма занять.

Дітям просто необхідно проводити певний час разом, а значить — потрібно врахувати це і організувати навчальний процес відповідним чином. Це може бути як позмінне навчання, так і робота в невеликих групах учнів одного класу. Але для першокласників це має бути обов’язковим, інакше матимемо значні проблеми з молодим поколінням, представникам якого буде надзвичайно важко у суспільстві.

Приємно, що такої ж думки дотримуються в Уряді. В.о. міністра освіти С. Шкарлет у своєму нещодавньому інтерв’ю висловив занепокоєння щодо долі цьогорічних першокласників та говорив про необхідність правильного підходу до дистанційної освіти у разі її запровадження. Тому маємо надію, що спеціалісти знайдуть рішення проблеми навіть на тлі загрозливої ситуації з поширенням коронавірусу в Україні.

 

 блоги НУШ коронавірус

Facebook

 

Twitter

Освіта.ua
06.07.2020

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора