ПОРЯДОК застосування заходів виховного впливу
ПОРЯДОК
застосування заходів виховного впливу
1. Цей Порядок визначає процедуру застосування заходів виховного впливу в закладі загальної середньої освіти.
2. Заходи виховного впливу - заходи, які застосовуються під час освітнього процесу щодо сторін булінгу (цькування) та забезпечують корекцію їхньої поведінки, зокрема виправлення деструктивних реакцій та способів поведінки у міжособистісних стосунках.
3. Заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) в закладі освіти застосовуються з метою:
- відновлення та нормалізації відносин між сторонами булінгу (цькування) після відповідного випадку;
- недопущення повторення випадку булінгу (цькування) між сторонами булінгу (цькування);
- загальної превенції випадків булінгу (цькування) у закладі освіти.
4. Необхідні заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти, зокрема:
- мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу;
- критерії визначення співвідношення між запланованими та отриманими результатами заходів виховного впливу.
Моніторинг ефективності застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу (цькування) та необхідність їх коригування визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти на черговому засіданні.
5. Заходи виховного впливу реалізуються педагогічними (науково-педагогічними) працівниками закладу освіти, фахівцями служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді із залученням необхідних фахівців із надання правової, психологічної, соціальної та іншої допомоги, в тому числі територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України та інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування).
Суб'єкти реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти під час реалізації заходів виховного впливу діють в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.
6. Психологічний та соціально-педагогічний супровід застосування заходів виховного впливу у групі (класі), в якій (якому) стався випадок булінгу (цькування), здійснюють у межах своїх посадових обов'язків практичний психолог та соціальний педагог (за наявності) закладу освіти, зокрема:
- діагностику рівня психологічної безпеки та аналіз її динаміки;
- розробку програми реабілітації для потерпілого (жертви) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої або неповнолітньої особи;
- розробку корекційної програми для кривдника (булера) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої або неповнолітньої особи;
- консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу;
- розробку профілактичних заходів.
У разі відсутності практичного психолога та соціального педагога в закладі освіти супровід застосування заходів виховного впливу у групі (класі), в якій (якому) стався випадок булінгу (цькування), здійснюють працівники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
7. Прикінцеві положення
- Порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у Задністрянській ЗОШ І-ІІІ ступенів (далі - Положення) затверджується наказом директора і є обов'язковими до виконання усіма учасниками освітнього процесу.
- Учасники освітнього процесу мають знати Порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у Задністрянській ЗОШ І-ІІІ ступенів.
- Незнання або нерозуміння норм цього Порядку не є виправданням невиконання обов’язків учасниками освітнього процесу. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Порядку через власний офіційний Веб-сайт.
- Прийняття принципів і норм Порядку засвідчується підписами учасників освітнього процесу ЗЗСО.
- Зміни та доповнення до Порядку вносяться наказом директора.
Додаток
до Порядку реагування на випадки булінгу (цькування)
ПРОТОКОЛ № _____
засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)
_____________________________________________________________________________________
(Найменування закладу освіти)
"___" ____________ 20__ р. Час ____ год ____ хв
Підстава: ____________________________________________________________________________
(від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)
__________________________________________________________________
(стислий зміст заяви або повідомлення)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Присутні:
Члени комісії (________ осіб) згідно з наказом про склад комісії від ____________ № ________:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Інші особи (______ осіб):
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
СЛУХАЛИ:
I. Затвердження Порядку денного засідання
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
II. Розгляд питань Порядку денного засідання1
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
III. Ухвалили рішення про:
потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах____________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)
заходи для усунення причин булінгу (цькування)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________ (опис заходів та відповідальні за їх виконання)
заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(опис заходів та відповідальні за їх виконання)
рекомендації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(опис рекомендацій і суб'єктів призначення цих рекомендацій)
рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування)
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(опис рекомендацій і суб'єктів призначення цих рекомендацій)
Голова комісії ______________
Секретар ______________
1 Розділ II доповнюється окремими сторінками. 2 Розділ III доповнюється окремими сторінками.