Навчальний план на 2024-2025 навчальний рік
Навчальний план ліцею на 2024-2025 навчальний рік
Складений
для 1-4 класів
відповідно до:
- Постанови Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти»
- Наказ МОН України №268 від 21.03.2018 р.«Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класівзакладів загальної середньої освіти», зі змінами, внесеними наказом МОН України №1272 від 08.10.2019 року «Прозатвердження типових освітніх програм для 1 -2 класів закладів загальної середньої освіти».
- Наказ МОН України №407 від 20.04.2018 р. «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня» зі змінами, внесеними наказом МОН України №1273 від 08.10.2019 року «Про затвердження типових освітніх програм для 3 – 4 класів закладів загальної середньої освіти»
- Лист МОН України№1/9-344 від 25.05.2018р. «Про завершення експертизи освітніх програм»
- Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України№2.2-1250, 2.2-1255від 21.05.2018 р.«Формувальне оцінювання учнів 1 класу»
- Наказ МОН України № 813 від 13.07.2021 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»
- для 5-7 класів
- Постанови Кабінету Міністрів України №898 від 30.09.2020 «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти»
- Наказ МОН від 09.08.2024 № 1120 «Про внесення змін до типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»(Додаток 1)
- 8 - 9 класів
- за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 405 (Додаток 3);
-2-
- для 10- 11 класів
- за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 408 (таблиця 2)
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1класі- 35 хвилин, 2-4 класах - 40 хвилин, 5 -11 класах - 45 хвилин.
Освітня програма І ступеня (початкова освіта) розроблена на виконання:
- Закону України «Про освіту»
- Закону України «Про повну загальну середню освіту»
Освітня програма початкової освіти окреслює рекомендовані підходи допланування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами початкової освіти обов’язкових результатів, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти (далі Державний стандарт).
Освітня програма закладу загальної середньої освіти І ступеня для 1-2 класів розроблена на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко.
Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей: вільне володіння державною мовою, математична компетентність, компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна компетентність, підприємливість та фінансова грамотність,
Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.
Освітня програма закладу загальної середньої освіти І ступеня для 2-4 класів розроблена на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р. Б.Зміст цієї освітньої програми має потенціал для формування ключових компетентностей, враховано інтегрований характер компетентності, раціонально розподілено навчальні години на вивчення окремих предметів за освітніми галузями, враховано навчання дітей з особливимиосвітніми потребами.Основними формами організації освітнього процесу у початковій школі є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, квести, спектаклі, які вчитель організовує у межах уроку або у позаурочний час.Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи умови роботи, забезпечуючи досягнення очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах. Освітній процес у початковій школі організовується за рахунок навчального часу інваріантної, варіативної складових.
-3-
Навчальний час, передбачений на варіативну складову, використаний у1-4 класах на курс за вибором «Основи християнської етики»-1 година на тиждень.Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.
З метою недопущення перевантаження учнів за рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів з відповідних предметів, а саме: музики, трудового навчання, технологій , фізичної культури дозволяється враховувати результати їх навчання у закладах освіти іншого типу (художніх, музичних, спортивних школах), участь у позашкільних заходах. Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів.
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах І ступеня в додатках№ 1, 2.
Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів: загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти складає 3500 годин/навчальний рік,а саме: для 1-го класу 805 годин/навчальний рік, для 2-го класу – 875 годин/навчальний рік, для 3-го класу – 910 годин/навчальний рік, для 4-го класу – 910 годин/навчальний рік.
Навчальні плани для здобувачів загальної середньої освіти ІІ та ІІІ ступеня(Базова та повна загальна середня освіта) розроблені на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти»,Постанови Кабінету Міністрів України №898 від 30.09.2020 «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти»таНаказ МОН від 09.08.2024р. № 1120 «Про внесення змін до типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»(Додаток 1),за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 405 (Додаток 5), Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 408(Таблиця 2).
Години варіативної складової розподіляються на:
- упровадження курсів за вибором;
- додаткові години на профільні предмети;
- факультативи, індивідуальні та групові заняття.
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень для 5-7 класів окреслено у навчальних планах – додатки № 3,4.
-4-
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5 класускладає1050 годин/навчальний рік,
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 6 класу складає 1190годин/навчальний рік:
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 7 класу складає 1225 годин/навчальний рік:
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень для 8-9 класів окреслено у навчальних планах – додаток № 5.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 8-9-х класів складає 2485 годин/навчальний рік:
для 8-го класу –1225 годин/навчальний рік,
для 9-го класу –1260 годин/навчальний рік.
Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень для 10-11класів окреслено у навчальному плані – додаток № 6.Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 10-11-х класів складає 2520годин/навчальний рік:
для 10-го класу – 1260 годин/навчальний рік.
для 11-го класу – 1260 годин/навчальний рік.
Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів профільної середньої освіти для 10-11-х класів складає 420годин/навчальний рік: для 10-го класу– 210годин/навчальний рік, для 11-го класу – 210годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані ІІІ ступеня- додаток № 6
У ЗЗСО ІІ ступеня у зв’язку з великим обсягом програмового матеріалу з окремих предметів, з метою подолання освітніх втрат, формування творчих компетентностейдітей здійснено розподіл навчального навантаження між освітніми компонентами та годин індивідуальної роботи введено додаткові години на предмети інваріантної складової: 1 година виділена для проведення індивідуальних занять з музичного мистецтва у 6 класі.У зв’язку з тим, що велика кількість випускників вступає в технічні навчальні заклади введено по додатковій 1 годині креслення у 8 та 9 класах.
У зв’язку з тим, що ліцеїсти співпрацюють зі«Спілкою Кольпінга» м.Ерфурт (Німеччина) введено факультативні заняття з німецької мови: 5 клас –1 год.; 6 клас – 1 год.; 7 клас - 1 година.
Варіативна складова ЗЗСО ІІІ ступеня сформована на основі побажань учнів та їх батьків, кадрового та матеріально-технічного забезпечення навчального закладу. У зв’язку з підготовкою учнів до НМТпо 1,5 години відведено на профільний предмет з історії України у 10, 11 класах, 7,5 годин – на факультативні заняття з інформаційно-медійної грамотності, 2 години технологій, 1 година додаткових занять в 10 класі, 1 година технологій, 2 години додаткових занять в 11 класі передано у Бурштинський МВК для вивчення предмета «Будова автомобіля», по 1.5 год. в 10-11 класах передано в Бурштинський ліцей імені Ольги Басараб для вивчення предмета «Захист України»
-5-
З метою формування в дітей тамолоді високоморальних якостей, патріотичної та громадянської свідомості, ціннісних орієнтирів, які ведуть людину шляхом пізнання Істини, Добра, Краси,Сім’ї в 1-11 класах вивчається спеціальний курс «Основи християнської етики»(1-4, 6,8-11 класи–по 1 годині, 5 клас – 0,5 години). Цей курс вивчається за програмами: у 5-6 класах (автори Жуковський В.М., Самолюк Г.С., Павлова О.В., Коваль О.П., Когут В.Й., Кошло О.Я.,Лахман Н.М., Неумитий В.М., Октисюк Т.І., Сайберт Н.М., Санникова Т.В., Шульга В.М.) «Схвалено до використання в освітньому процесі»(Протокол No2 від 26 жовтня 2022 року засідання експертної комісіїз етики та предметів морального спрямуванняДержавної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»)Реєстрація в Каталозі надання грифів навчальній літературіта навчальним програмам за NoNo3.0623-2022, у 8-9 класах(автори Жуковський В.М., Самолюк Г.С., Мудрик Л.Є., Павлова О.В., Коваль О.П., Ротченкова Н.І.)«Схвалено для використання в освітньому процесі» (протокол № 4асідання експертної комісії з етики та предметів моральногоспрямування від 28.06.2023), у 10-11 класах (автори Жуковський В.М., Самолюк Г.С., Мудрик Л.Є. Неумитий В.М., Павлова О.В., Жаровська Н.В.).
Структура навчального року
Відповідно до статті 15 (розділ ХІІ ) Закону України «Про освіту» структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом середньої освіти у межах часу передбаченого програмою.
2024-2025навчальний рік розпочинається 02 вересня 2024 року та закінчується не пізніше 30 червня 2025 року.
Орієнтовна структура навчального року:
І семестр –із 02.09.2024 до 22.12.2024;
ІІ семестр –із 13.01.2025до 06.06.2025.
Впродовж навчального року проводяться канікули:
- осінні канікули - із 28.10.2024 до 03.11.2024;
- зимові канікули – з 23.12.2024до 12.01.2025;
- весняні канікули – з 24.03.2025 до 30.04.2025.
- літні канікули – з дня закінчення навчального року до 31 серпня 2024 року.
Орієнтовна дата проведення свята «Останній дзвоник» - 06.06.2025року.
Крім того, передбачено додатковий тиждень канікул заплановано для першокласників - із 17 до 22 лютого.
-6-
Перелік предметів державної підсумкової атестації для 4,9 класів визначається Міністерством освіти і науки України. Терміниїхпроведеннявизначаютьсянавчальним закладом, погоджуються педрадою, затверджуються керівником ЗЗСО.
Орієнтовнітермінипроведення ДПА для 4-х класів –ІІ декада травня 2024 року; для 9-х класів – два календарнітижніпіслязакінченнянавчального року.
За рішенням педагогічної ради ліцею № 11 від 30.08.2024 року проведеннянавчальної практики та навчальнихекскурсійв цьому навчальному році буде визначатися додатково з урахуванням ситуації.
Ліцей працює в режиміп’ятиденки з двомавихідними – субота, неділя. Навчальнізаняттяпроводяться в одну зміну з 830 до 1600 і регламентуються розкладом уроків,схваленим педагогічною радою, затвердженим директором ліцею.
Упродовжнавчального дня проводяться дві великі перерви по 20 хвилин: з 1010 до 1030; з 1115 до 1135
У випадку відсутності довезення ліцеїстів до закладу загальної середньої освіти, за відсутності світла, води, теплового режиму, інших непередбачуваних ситуацій, що впливають на здоров'я і безпеку здобувачів освіти дозволяється вносити зміни у розклад дзвінків.
Удодатках робочого навчального плану на 2024-2025 навчальний рікдеталізовано навчальне навантаження на учня.
-7-